tiistai 19. maaliskuuta 2013

Liian tyhmä Akateemikolle?

Oletko koskaan kokenut riittämättömyyden tunnetta? Että et ole TARPEEKSI JOTAKIN. No, minä koen sitä juuri nyt.

Olen tutustunut erääseen kundiin. Hän on armottoman fiksu tyyppi, siis sillä tavalla akateemisesti älykäs. Itse en ole käynyt korkeakouluja, mikä ei ole minua vaivannut kertaakaan - ennen tätä.

Nyt se vaivaa, sillä kyseinen Akateemikko arvostaa korkeaa koulutusta todella korkealle. Hän haluaa kyllä tavata minua ja vaikuttaa olevan jo hieman ihastunut, mutta olemme käyneet keskusteluja esimerkiksi siitä, puhummeko niinsanotusti samaa kieltä. Ja ajattelemmeko asioista eri tavoin, kun meillä on erilaiset taustat. Minusta se on omituista, sillä tulemme tosi hyvin toimeen ja meillä riittää vaikka kuinka paljon juteltavaa.

En muista koskaan käyneeni kenenkään kanssa vastaavanlaista keskustelua. Olen pärjännyt vallan mainiosti, minulta löytyy maalaisjärkeä ja olen perusfiksu. Vaikka Akateemikko vakuuttaa, että asia ei ole este, niin silti tuo tykyttää takaraivossa - ajatus siitä, että mitä jos jossain vaiheessa sivistykseni ja mielipiteeni eivät riitäkään.

Mutta toisaalta: haluaisinko oikeasti käydä keskustelua joistain psykologisista teorioista tai uppoutua poliittiseen väittelyyn? Sori vain, mutta ne eivät ole minua varten.

Harkitsen vakavasti, että antaisin koko Akateemikolle pitkää nenää ja jättäisin treffit sikseen. Mitä kannattaisi tehdä?

3 kommenttia:

  1. Tyttö-kulta. Inhottavaa sanoa tämä suoraan, mutta ei korkeakouluja käynyt mies ota naisekseen konsulenttia tai kondiittoria. Seksi kyllä kelpaa, mutta kyllä kotona täytyy olla älyllistä haastetta. Jos poliittinen väittely tai psykologisista teorioista tuntuu ylivoimaiselta niin blokkaa itsellesi koripalloilija.

    http://valkoinensilkki.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihme yleistämistä. Totta kai on tärkeää, että kiinnostukset kohtaa - niitä kun on muitakin kuin koulutukseen liittyviä. T. Onnellinen pariskunta, minä amiksen käynyt ja mies lukion & ammattikorkean.

      Poista
    2. Nimenomaan! Allekirjoitan sanasi täysin. Hänelle se vain tuntui olevan jotenkin big deal. No, tein jo päätöksen - olen löytänyt Unelmasta niin paljon mielenkiintoisemman ja kivemman tuttavuuden :)

      Poista